EXO “MAMA”NIN SIRRINI ÇÖZÜYORUZ!!

Yazı başka bir siteden alınıp çevirilmiş kesinlikle sahiplenmiyorum sadece çevirdim, sadece arada kendi fikirlerimi parantez içinde belirttim birde videoları bben ekledim ^^

SM bu tür ince mesajları vermeyi çok seviyor bildiğiniz üzere 🙂 Bunula alakalı bir kaç yazı daha var bakmak isteyeceğiniz ^^

EXO Teaserlarından İnce Mesajlar

Kai’nin Çıkan İlk Teaserın’daki İnce Mesaj [resim +video]

özet: Daha önceden EXO’nun çıkış şarkısı olan “MAMA” ile ilgili bir kaç küçük şey yazmıştım, çünkü şu zamanlarda insanların kafası karışık ve EXO’ya negaitf yönde etiket takmaya başladılar. Bu yüzden bu problemleri çözmek için tekrar buradayım. Ve aynı zamanda şu tutulma olayı hakkında ki gizemli anlamı ortaya çıkarmak için.
İngilizcesi(orjinali) @iDoKyungSoo’dan admin C tarafından yazılıp düzenlenmiştir.
TAKE OUT WITH FULL CREDIT!

Pekala, “MAMA AND ILLUMINATI” adlı yazıyı yayınladığımdan beri EXO teaserlarını izliyorum. Bazen bütün teaserları 1 den 23 e kadar izliyorum ya da izlemek istediğim teaserı tekrar izliyorum. Ama sonra birden gözlerim bu teaserlardan çok muhteşem ve aslında oldukça ilginç şeyler yakalamaya başladı!
Her şeyden önce, MAMA’nın koreografisi ile ilgili. Aslında, SM koreografiyi teaserlar yoluyla bize haber vermiş! Kafanız mı karıştı? Pekala, size sırları anlatacağım.

1. Teaser #7 : Sehun ve Kai “Run & Gun”


Yukarıdaki resme bakın, Sehun ve Kai’nin arkasındaki gölgeleri gördünüz mü? İlk başta 00:38’daki gölgelerin, dizlerinin üstüne çökme şekillerinden dolayı biraz korkutucu olduğunu düşünmüştüm, ama birden bunun MAMA’nın popüler hareketlerinden biri olduğunu fark ettim!

2. Teaser #23 : Kai “Into Your World”

Xiumin ve Kai’nin 00:30 – 00:31’da yaptığı dans MAMA’nın 03:31’deki hareketine çok benziyor.

3. Teaser #12 : Lay ve Kai “Two Moons”

00:30’daki dans, MAMA’nın 03:24’daki koreografisine çok benziyor. Ancak 2 ve 3 numara için o kadar da emin değilim, çünkü bu iki farklı şarkının iki farklı koreografisi olması gerek değil mi?
Pekala şimdi de MAMA’nın ardındaki anlama ve EXO teaserlarında görülen şu tutulma olaylarının gizemli anlamlarına geçelim. Aslında bunu iDoKyungSoo’da paylaşmıştım, ama takipçilerimizden biri wordpress’de de paylaşmamı istedi ve bende buradayım

1. “MAMA”nın Ardındaki Anlam
Evet biliyorum, bu konudan çok sıkılmış olmalısınız. Bunun hakkında “MAMA and ILLUMINATI” adlı yazıda konuşmuştum. Ancak Tutulma ile ilgili kısımları okumadan önce bunları bilmeniz gerçekten önemli. Pekala, MAMA “Sultanım” anlamına geliyor. Kore’de,  halk krallarına “Jeoa/Çoa” (örn: Evet, hünkarım | ye, jeoa/çoa) diy hitap eder ancak kraliçeleri için ise halk “Mama”yı kullanır (örn: evet, sultanım | ye, mama). Aynı zamanda kraliçenin annesine de “Halma-mama” (halmoni’nin halma’sı, büyük anne anlamına gelir) diye hitap edilir. Yani MAMA kelimesinin anlamı “Sultanım” demek.

2. Anka Kuşu ve Ejderha’nın Ardındaki Anlam.

MAMA klibinde yer alan aka kuşu ve  ejderhayı gördünüz değil mi?


Iki sembol var, ejderha ve anka kuşu ev bunların her biri de bir grubu temsil ediyor.
EXO-M’in ki ejderha, ki bu da Kris’in sembolü.

Şu günlerde, antik Çin tarihini bilmeyen insanlar bunu bir İllumunati’nin sembollerinden biri olarak göreceklerdir (Illuminati: Tanrı’ya inanmayı red eden ve yeni bir dünya yaratmak isteyen bir organizasyon). Ancak ister bana inanın ister inanmayın, uzun zaman öne Çin’de, halk kralını bir ejderha olarak sembolize eder. Onlar ejderhanın kutsal bir yaratık olduğuna inanır. Ejderha saadeti, şansı, gücü temsil eder ve haşmetli bir yaratıktır. Ve EXO-M’e ejderha verilir.

Anka kuşu Kore kraliçelerinin bir sembolüdür. Anka kuşu aynı zamanda Kraliçe’nin kraliyet hanboklarını da etkilemiştir (hanbok: Kore’nin geleneksel kıyafeti). Hanbokalrının üzerinde genelde anka kuşu motifleri vardır.


Anka kuşu çok güzel-alımlı bir yaratık olarak tasvir edilir ancak ağladığı zaman daha da güzel olur. Onlar insan kılığına girebilir, ve bu da Kore kraliçelerinin kabiliyetlerini temsil eder. Anka kuşu aynı zamanda şans getirir ve iyileştirme güçleri vardır. Ve EXO-K’ya anka verildi.
Peki, EXO teaserlarındaki ejderha, anka kuşu ve tutulma olayları arasındaki ilişki nedir?

3. Tutulma’nın Ardındaki Anlam


Bir çok EXO teaserlarında ortaya çıkan tutulma olaylarını görmüştür bir çoğunuz, değil mi? Evet, 8. Teaserdan itibaren ortaya çıkmaya başladı (Sehun “Black Pearl”), 9. teaser (Sehun ve Luhan “Into Your World”), 11. teaser (Xiumin ve Kai “Let Out The Beast”), 15. teaser (Tao “Metal”), 16. teaser (D.O. ve Suho “Reflection I”), 17. teaser (Kris “Into Your World”), 19. teaser (Baekhyun, Lay, ve Chen “Beautiful), ve son tutulma 20. Teaserda ortaya çıkıyor, Chanyeol’un “Eldorado”su. VE ebnim gördüğüm kadarıyla, her bir EXO üyesi tutulmayı görüyor(teaserdan bahsediyor burada).

Ama yine de, anlamı ne? Tutulma EXO’yu mu ifade ediyor? Ne bu?

Pekala. Sizinle önemli bir şey paylaşacağım.

Bu tatilde “The Moon that Embraces the Sun” (bütün favori aktör ve aktrislerim oynuyor ;A; /iç çekiyor) adlı diziyi izliyordum ve çok şükür ki, dizi sayesinde sonunda bütün soruların cevabını buldum!

Jeseon zamanında geçen bu dizide, o zamanın Kore halkı krallarının güneş, kraliçelerinin de ay olduğuna inanıyor. Ve tabii ki sizde biliyorsunuz ki güneş ve ay hiç bir zaman aynı gökyüzünde olmaz değil mi(bu kısıma katılmıyorum çünkü bazen gökyüzü açıksa eğer ayı görebilirsiniz)? (işte bu yüzden Kore kraliçeleri ve kralları ayrı saraylara sahiptir) Sadece bir şey dışında, eğer tutulma olursa.

Tutulma gerçekleştiğinde, güneş ve ay aynı pozisyonda, tek bir gökyüzünde olur. Ve nihayet Kral ve Kraliçe aynı sarayda olduğu zaman gerçekten muhteşem bir an olur.

güneş-ay teorisinden bahsetmiştik, işte bu da MAMA klibinden bunu kanıtlayan bir kare ^^
(resim bize aittir)

Pekala? Anlamı idrak etmeye başladınız mı?

tamam. Izin verin de sizin için daha açık anlatayım.

Eğer EXO-M’in ejderhası varsa o zaman..

Ejderha = Kral= EXO-M

Ve EXO-K için ise..

Anka = Kraliçe = EXO-K

Yani tutulma güneş ve ayın birleşmesi anlamına geliyor. Kral ve kraliçe bir olacak. Ve tabii ki, EXO-M ve EXO-K da bir olacak. Ve bizim çocuklarımız bunu muhteşem bir şekilde bağırmaları ile açıklıyor, “We are ONE/ Biz BİRİZ!”

***

Pekala, sizler benim burada ne dediğimi çaktınız mı? 😀 Umarım ki evet, ve tekrar umarım ki idolerimiz hakkında daha fazlasını anlamanıza yardımcı olur 😀

Ah ve umarım ki bu insanları EXO hakkkında negatif düşüncelere sahip olaktan alı koyar 😦

Tamam, benden bu kadar. Teşekkürler okuduğunuz için ve tepkilerinizi birer yorumla yolladığınızı göreyi çok isterim, ya da sadece @iDoKyungSoo’dan bahsedin. Buna GERRÇEEEKKTEEEN çok memnun olurum it! ^^

Peki, görüşürüz! ^^

-Admin C.

çeviri tamamen bize aittir lütfen kayynakları tam  belirtin!!

Reklamlar

15 thoughts on “EXO “MAMA”NIN SIRRINI ÇÖZÜYORUZ!!

  1. Geri bildirim: EXO Teaserlarından İnce Mesajlar | EXO Türkiye

  2. Geri bildirim: Kai’nin Çıkan İlk Teaserın’daki İnce Mesaj [resim +video] | EXO Türkiye

  3. voo exo yu yeni yeni tanıyorum ve çok yardımcı oldunuz bütün soru işaretlerim gitti 😀

  4. bence exo illu felan değil zaten açıklamadada belirtmişsin ben onları çok seviyorum evet ilk dinlediğimde illular diye ağlamıştım ama değillermiş sonradan bende çaktım ama benim gibi sonradan anlamayanlar var bu onlar için çok açıklayıcı olur 🙂

  5. Ben illüminati olmadıklarını biliyodum ama burayı okuyunca daha çok emin oldum kamsahamnida ^^

  6. vay canına cok ılgınc bılgıler bunları bılmıyordum acıkladıgın ıcın saol 😀 EMEGINE SAGLIK

  7. arkadaşlar exonun bi programındada (suho exo k den kris exo m) suho krise ben exonun annesiysem sende babasısın dedi yani suho exonun kraliçesi krisse kralı mesaj açık

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s